Les poètes Français traduit en Hongrois. Linda et Tebinfea-Francia költök magyarra fordított

Français poètes. Francia költők.

samedi 22 octobre 2011

Én nem csaltam sosem...

Én nem csaltam sosem...

Én nem csaltam sosem, bűnt el nem követtem,
Én nem vitattam a szent hittételeket,
Nem hágtam át, mit a király rendelkezett,
És törvényi szigor nem tört pálcát felettem,

Én mindig uramat hűségesen követtem,
Én barátaimért megtettem, mit lehet,
S eleddig úgy hiszem, panaszt senki se tett,
Hogy jóindulatom nem volt felé töretlen,

Íme ez vagyok én. És mégis, jó Vineus,
Mint kit dühödve sújt ég is földi erő,
Balszerencse kísér kínomban lelve kedvét,

De sok gondom között öröm is jut talán,
Hisz azt mondják, a baj méltatlan sújt reám,
S tehetségem szerint jobb sorsot érdemelnék.


Joachim du Bellay

Aucun commentaire: